Salı, Temmuz 19, 2005

Acemice Zebra Kek


Zebra keki Sütlü Kahve sitesinde görmüştüm. Bende denemeye karar verdim ama uzun zaman oldu bu kararı vereli. Karar yürürlüğe geçen akşam girdi. en küçük kardeşim esin bana ziyarete geldi. "Gel senle bi kek yapalım" dedim. Oda bayılır zaten öyle işlere. 13 yaşında ama güzel pastalar yapıyor, güzelde yiyor doğrusu...

Birazda ona güvenerekten karar verdik keke zebra şekli vermeye. Nasıl olur bilemem ama güzel olursa hemen resmini çekeriz olmazsa tabiki kimse görmeden hemen tüketiriz dedik ve işe koyulduk. "Aaaa olamaaaaz tarif işyerinde kaldııı! Ne yapacağız şimdi? Napalım bizde benim sıkça yaptığım tarif üzerinden deneyeceğiz. Hadi başlayalım"...


Malzeme

3 yumurta,
2 su bardağı şeker ( ben 1,5 koyuyorum ),
1 su bardağı sıvı yağ ( ben bir parmak eksikçe koyuyorum ),
1,5 su bardağı süt ( oda ne! süt yok ve saat gecenin 12 si.. Napalım yoğurt kullandık onun yerine ),
3 su bardağı un ( elenmiş. Üçüncü bardağı azar azar koyun kıvamı bakımından ),
Kakaoooo



Yapılışı

Sıvı malzemeleri birleştirip şekeri ekleyin ( böyle yazıyorum ama tarifi esin yaptı, sahi ben napıyodum o sıra acaba? Haaa dikişle meşkuldüm ) Evet, şekeri iyice erittikten sonra elenmiş unu azar azar ekleyin ve iyice çırpın ( Esin'de maşallah o tombiş kollarıyla öyle iyi çırpıyordu ki bir ara alt ve üst komşumuz "yahuu noooluyor gecenin bir yarısı" deyip gelecekler diye korktum. ) Çırpma işlemi bitince esin beni çağırdı " hadi abla şimdi ne yapacağız" dedi. Yeni bişey deniyoruz ya o da bende heyecan ve sabırsızlıktan dolayı acele ediyoruz. Mutfağa gittimki kız kanter içinde kalmış, kekin bi kısmı tezgahın üstünde bi kısmı fayanslarda diğer bi kısmı ise mutfak dolabımın üzerinde idi. Çırpçış yani. Geride kalan malzemeyi ikiye böldük birine kakao döktük ve iyice çırptık ( kalan malzemenin selameti açısından kakao karışımını ben çırptım )( esin eminim bunu okuyunca "abla atma hiçte öyle değil sadece 2 damla vardı dolabıda" diceksin. aslında doğru ben şaka olsun diye böyle anlattım. Esin mutfakta temiz çalışır ). minik bi kepçem vardı onunla bi kakolu bi kakaosuz malzemeden sıra ile döktük tepsinin tam ortasına tabi. Hiç ellemedik, hep aynı yere birer kepçe-birer kepçe döktük o kendi yayılıp yerleşti tepsiye zaten. Bu arada tepsi kullandık çünkü kalıptan nasıl bişey çıkar onu bilemedik. Sanırım sütlü kahvedede düz tepsi kullanılmıştı. Sonunda fırına sürdük. Veeee işte piştiiii.





Yakından da bi bakın birde sütlü kahvedekine bakın. Yok yok sütlü kahvedekine bakmayın, bizim yaptığımızı beğenmezsiniz sonra..





Acemice çıkan dilimlerde olmadı değil, oldu tabi. İşte kusurlu dilimlerimizden biri...


6 yorum:

Adsız dedi ki...

Eline sağlık Nazlı...

BENDE YAPARIM BU KEKİ,TARİFİ NERDEN ALDIĞIMI HATIRLAMIYORUM AMA GÜZEL OLUYOR BİRDE ÇABUK BAYATLAMIYOR...YEMEYENLERE TAVSİYE EDERİM.

Meral dedi ki...

Nazlı tadı güzel olsun da görüntü zebraya az benzesin ne olur yani.
Bence gayet güzel görünüyo tadı da harikadır kesin.

nagice dedi ki...

eline sağlık süper görünüyor.yanıda şöyle güzel bir meyve suyu...

Tuhfe dedi ki...

Nazlı, acemice kekin buysa! profesyonel kekin nasıl olurdu acaba? bence gayet güzel olmuş, ellerine sağlık.

Rengarenk dantel dedi ki...

teşekkür ederiiiiz. beğenmeniz beni mutlu etti. daha sık girmeye çalışacağım mutfağıma.

akçahan dedi ki...

Mutfak maceranı bekiyoruz Nazlı!