Çarşamba, Temmuz 13, 2005

En Kolay Börek



Çok zor durumda kaldığım zamanarda başvurduğum bir tarif. Yapımı çok kolay, denemelisiniz...



Malzeme:

3 adet yufka,
2 yumurta,
1 su bardağı süt,
yarım su bardağı sıvı yağ,
çörek otu...




Yapılışı:

Resim 1: Tepsiyi yağlayıp birinci yufkayı tepsiye yayalım.

Resim 2: İkinci yufkayı büzerek yerleştirelim.

Resim 3: Üzerine iç malzemeyi yayalım.

Resim 4: Kenardan taşan yufkayı içe doğru katlayalım.

Resim 5: Dört kenarını büzerek yerleştirelim.

Resim 6: En üste ikinci yufkayı açalım.

Resim 7-8-9: Alttaki diğer yufkaları biraz rahatsız ederek, en üst yufkanın uçlarını en alta doğru katlayalım ( daha uygun bir yöntem biliyorsanız o da olur ).




Resim 10: Heryere burnunu sokan keskin ruletimle böreğimi dilimledim.

Resim 11: Mini fırın tepsisine yerleştirilmiş böreğin dilimlenmiş hali.




Resim 12: Yumurta, süt ve sıvı yağı bir kapta buluşturalım.

Resim 13: Boncuk boncuk bakan köy yumurtalarını ( bizim mahsul ) bir çırpıda çırpalım.

Resim 14: Dililenmiş böreğimize hertarafına yayarak dökelim.

Resim 15: Fırça yardımı ile böreğin üzerine iyice sürelim.

Resim 16: Çörek otu serpip pişirelim. Ben mini fırında 200 derecede pişirdim.

Resim 17: İşte piştiiii.


34 yorum:

Nilüfer dedi ki...

Şu an öğle tatilindeyiz ve daha yemek yemedim bu böreğide görünce karnımın daha çok acıktığını hissetmeye başladım.

akçahan dedi ki...

Nazlı Hanım ilk kez sayfanıza girdim.Çok akıcı bir anlatımınız var.Bu böreği ben de yapıyorum ama eminim Sizinki daha güzel oluyordur,köy yumurtaları ile.Sevgiler.

Rengarenk dantel dedi ki...

gerçekten çok pratik. acil gelen bir misafir için ideal...

Adsız dedi ki...

Ilk once cok guzel bir blog hazirladiginizi cok guzel danteller oldugunu hele bu cok kolay basit borek tarifini resmini goruncu agzim sulandi, bende yapmaliyim bu boregi ya cok guzel gorunuyorlar hele anlatmaniz sekline bayildim :)
Ilk defa ziyaret ediyorum blogunuzu cok sicak buldum.
Iyi gunlerde dantel ve yemek yapma dilegiyle hoscakalin. Bedia

Adsız dedi ki...

tarifini verdiğiniz yemekleri denedim, ancak beceremedim...acaba erkek yeteneksizliğimden dolayımı? bilmiyorum. siz ne dersiniz , yoksa püf noktalarını kendinizemi saklıyorsunuz.......*

saygılar...

suat evşen
haralagrele@yahoo.co.uk

Oyyy sandığı dedi ki...

ayrıca lütfen www.sendika.blogspot.com adresini ziyaret edip destek verirseniz seviniri. saygılarımla.

Adsız dedi ki...

vallaha yapan yok ki yiyek

Adsız dedi ki...

vildan arkadaşım yarsa yiyecem inş. ama yapmıyoki. bilmiyor gerci yapmayıda. öğrenir inş.

Adsız dedi ki...

murat çok beklersin böreğiii

Adsız dedi ki...

sen git CANIN ANNENE yapt�r b�re�iii

Adsız dedi ki...

tmm vildan annem yaps�n bakal�m beceriksizli�in b�yle kapatamass�n :D:D

Adsız dedi ki...

börekte peynir yokmu?

Adsız dedi ki...

peynir yokmu içinde.

Rengarenk dantel dedi ki...

tarifin yapılışında iç malzemeyi serin demi,şim malzemelerde yazmamışım olmazmı var tabi :)

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel bir tarif, hem de çok kolay...
İçinin hazırlanışı çok hoşuma gitti özellikle...Denemeliyim...
Çok teşekkür ederim :)))

Unknown dedi ki...

bu tarifi bende deniyeceğim inş. güzel olur :)tsk ederim:)

Unknown dedi ki...

denedim gerçekten çok güzel bir görüntü elde ettim iç malzemeyi göremediğim için içine peynir koydum yalnız oruç tutduğum için tadına bakamadım ama eminim ki tadıda görüntüsü kadar güzeldir tesek kur ederim, 5dk işlemle hal oldu:)fırıdan çıkardıktan sonrada afiyet olsun:)

saniye35 dedi ki...

şu anda yapmaktayım fırında pişiyor umarım güzel olur piştikten sonra yorumumu tekrar yazarım

Adsız dedi ki...

vallahi süper ötesi oldu eşimi bekliyorum gelsinde bakalım beğenecekmi o da:)

Adsız dedi ki...

tarifinize uygun olarak böreğimi yaptım.Sonuç mükemmel.:)Çok teşekkürler.Ben börekzedeydim.Yani yaptığım börekler güzel olmazdı.Sayenizde harika bir börek yapmış oldum...
sevgi erkılınç/izmir

Rengarenk dantel dedi ki...

Adsız : güzel olmasına sevindim zaten başka sonuç alınmıyor, umarım eşinizde beğenmiştir.

Sevgi erkılınç : bir börekzedede benim ama aştım, geçiyor inanaın zamanla yapa yapa...
aslında ben teşekkür ederim sonuçtan memnun kalıp bize bunu yorum olarak belirttiğiniz için. pek çok kimse böyle yapmıyor.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

evt bende yaptım çok güzel oldu.inanınki çok hafif. ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

valla bizde fazla yapan yok be şimdi canım nasıl istiyor birazdan yapcammmm..........

Adsız dedi ki...

yarin deneyecegim:))

Deniz dedi ki...

Güzel görünüyor; denemek üzereyim...

Adsız dedi ki...

inşallah olur

Adsız dedi ki...

akşamma kocam beyenir inşallah patatesli yapacam bizimki öyle seviyor

Adsız dedi ki...

selam ablacım tarıf cok guzel bende denemek ıstıyorum ama sız mını fırın tepsısı demıssınız ben daha once bu tarıfı yıne gorup yıne denemek ıstemıstım fakat benım tepsım sızınkıne gore buyuk oldugu ıcın yufkalarım tepsıden oyle tasmıyor dolayısıyle ben yufkanın kalan kısmı yokkı ıce dogru büzdürerek katlıyım :) yanı ben cok ama cok acemı bırı olarak sızden bu konuda yardım ıstıyorum acılen LÜTFEEEEN yanı tepsım buyuk ve kenarlardan tsmıyor nasıl yapmalıyım o zaman bu kolay boregı??? simdide verecegınız cevaplar ıcın cok ama cok tsk ederım ama lutfen cevaplarınızı gecıktırmeyyyın :(((

Rengarenk dantel dedi ki...

oldukça geç yolladığım bu cevap için önce özürdilerim...
hiç farketmez taşmasada olur. gelişigüzel yerleştirin...

Adsız dedi ki...

böreğinizi anneler gününde annem için yapğmaşıtım çok beğendi:) emeğinize sağlık güzel bir blog olmuş:)
teşekkürler...

Adsız dedi ki...

(eylem)deniycemmm en kısa zamanda... :))

Adsız dedi ki...

12 yaşındayım ve hayattaki ilk börek yapışım inş. güzel olur şuan fırında (:

Adsız dedi ki...

ilk kez sayfaniza girdim ve cox gozel buldum.2 tarif goturdum biri kolay borek digeri kolay kek.hep merak ediyordum turk boreklerini.ben azeri oldugum icin hep merak edrdim.icine diyelimki pendir koydum peki???nasil peynir olsun,baska patatesi nasil yapiyim,baska ne eklemek olur icine?onceden tsk.ve tebrik ederim.

Rengarenk dantel dedi ki...

Ne çok yorum almışım :) herkese çok teşekkür ederim. yeniden blogumu güncellemek kararı aldım. elimden geldiğince kolay tarifleri vereceğim.
Ve azeri okuyucum inşaallah cevabımı görebilirsin, peynir burda yagsız peynir koyarlar. yöresel adı minci, ekşimek olan daha genel adı ile lor peyniride güzel oluyor. ben bu akşam ıspanaklı yaptım mesela. kıymayı kavurup içine soğan salça ekledim. kavurup pişince de ıspanağı ekledim. ıspanağı az pişirdim ki fırındada pişecek ya vitamini kaçmasın. belki tarifini burdan verdşmya yakında da fotoğraflarıyla destekleyebilirim belki :) bundan sonra da paylaşayım patateslisini veya başka bi kaç türlüsünü :)