Salı, Kasım 18, 2008

Börek Açabilirmişim, Burma Yapabilirmişim


Tarif yok maalesef, annemin gözkararı klasik börek hamuru tarifi. Yayımlamadaki amacım yapabilirmişim onu tarihe kazımak :P



Madem tarif yok benim gibi becerisinin olmadığını sananlara bir ipucu....
Bezeleri çifter açın. Hamurdan 2 eşit parça koparın -orta boy 2 ceviz kadar- ( tepsinize göre ayarlayın ) bu 2 parçayı nişastalayarak, önce tek tek merdane ile tabak büyüklüğünde açın. İstenilen büyüklüğe gelince oklava ile çok bastırmadan arada bir arasını nişastalayarak açın. nişastayı çok abartmayın hamur kesilir, azda koymayın yapışır, ihtiyacına göre ekleyin.. Ay çok sevineceksiniz yapabildiğinize..



Rizeye ilk gittiğimiz gündü annem hasta hali ile kalkıp eşim seviyo diye 'börek açalım' dedi. Bende seviyom ama beni hiç demedi bile...

Bende kendime artan hamurdan burma yaptım şerbet koymadan yenen cinsten.



İçine fındık ve şeker serpip oklava yardımı ile büzdüm oklavadan çıkarıp dilimledim ve tepsiye dizdim. Kuzine sobamızda pişirdik bi güzel yedim...


3 yorum:

keskinli dedi ki...

herseyin bir acemeligi vardir zamanla hersey ögrenilir ellerinize saglik börekler enfes hicte acemi acmis gibi degil yani yorumunuz icinde tesekkürler her zaman görüsmek dileiyle

Unknown dedi ki...

Bende hiç açamam yaa beze açanlara bi özeniyorum. hazır yufkayla idare ediyorum.ama böyle yapmayı bende deneyeceğim.inşallah olur.ellerine sağlık canım
izninle bloğunu bloğuma ekliyorum.
öpüyorum

Lezzet Gemisi dedi ki...

Merhaba canım... Öncelikle, ziyaretin ve baş sağlığı dileklerin için çok teşekkür ederim arkadaşım. Zor günlerimde, tanıdık tanımadık herkesin destek ve duasını almak beni çok mutlu etti. Tekrar teşekkür ederim.

Börek ve burma şahane görünüyor. Annenin ve senin ellerinize sağlık. Selam ve sevgilerimle canım.