Pazartesi, Mart 10, 2008

Ye # 32 Tavuklu Pirinç Çorbası


Ev sahipliğini http://lamamutfakta.blogspot.com un yaptığı 32. YE etkinliğinin bu seferki konusu çorbalar. Bu etkinliğin 32. si düzenleniyor ama ben ancak katılabildim. Lama arkadaşımıza kolaylıklar diliyor tarifime geçiyorum...



Tavuklu Pirinç Çorbası

Malzemeler:
1 adet tavuk budu,
4 yemek kaşığı varsa daha önceden kalmış pilav, ( eğer yoksa 2 kaşık pirinç )1 adet domates, ( ben konservelerimden kullandım, yoksa 1 yemek kaşığı salça )
1 tatlı kaşığı salça, ( tepeleme olmasın ayrıca domates yerine 1 yemek kaşığı salça kullanacaksanız 1 tatlı kaşığı daha salçaya gerek yok, eklemeyin. Domatesin rengi yetersiz geldiğindne ben ekledim )
Maydanoz,
Defne yaprağı,
Tane karabiber,
Tuz...

Yapılışı:
Tavuk budu haşlanmak üzere bi miktar su ile ocağa alınır, suyuna lezzet olsun diye 1 tatlı kaşığı tane karabiber ve 1 adet defne yaprağı konur haşlamaya bırakılır.
Tavuk haşlandıktan sonra sudan çıkartılır biraz soğuyunca didiklenir. Tenceredeki tavuk suyunu bir başka tencereye defne yaprağı ve tane karabiberlerden arınması için süzelim. Süzdüğümüz tavuk suyuna ( 3 su bardağı kadar olmalı ) 3 su bardağıda kaynamış su eklenerek bi taşım kaynatılır ( eğer evde kalmış pilav değilde pirinç kullanılacaksa bu aşamada eklenir iyice pişene kadar kaynatılır ). Domates rendelenir, içine renk olsundiye 1 tatlı kaşığı salça eklenir ve çırparak salça domatesin suyunda iyice açılır. Eğer domates ( veya konservesi ) kullanmayacaksanız salça bir kasede az miktar su ile çırpılarak açılır ve kaynayan suya eklenir. Kısık ateşte 15 daikada bu şekilde kaynatın. Didiklediğimiz tavukları ve evde kalmış olan pilavımızdan 4 yemek kaşığı kadar ( aslında bu kısım çok sulu yada az sulu çorba sevenlere göre değişir, ben çok sulu tercih ettim ) ekleyin. Bi taşım daha kaynasın sonra ocaktan alın. Servis aşamasında çorba kaseciklerimize ince kıydığımız maydonozlardan bi tutam koyalım ve sıcak sıcak tüketelim...
AFİYET OLSUN :)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.

Disalce dedi ki...

güzel ve besleyici bir çorba olmuş canım...

ellerine sağlık....

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Tavukla yapılmış her çorbaya deli olurum ben. Bu da harika görünüyor, eline sağlık canım.