Cumartesi, Mart 24, 2007

Silikon Kalıpta Yulaflı Ekmek


Silikon kalıpta sadece kek mi olur acaba die düşünürkeneee. Bi deneyelim görelim dedim.



Malzemeler:

  • 500 gr un ( söke unun karışımlı paketlerinden )
  • 2 su bardağı ılık su,
  • 1 paket instant maya..

Yapılışı:

Efenim Söke unun yulaf ekmeği karışımını alıp bi poşeti ile kutu içinde olan bi poşetcikte mayasını aynı kaba koyup daha suyunu dökmeden şöööyle bi karıştırdım. Sonra 2 bardak ılık suyu ekledim bir yandan kaşıkla karıştırarak. Bu arada mayalı hamuru elle yoğurmaktan hoşlanmayanlar için bi tavsiyem olacak. Yemek kaşığı ile el değmeden yemek kaşığıyla çırpar şekilde yapın. Sonra hamur yoğurduğumuz ( çırptığımız ) kabı sarıp sarmalayıp mayalanması için bekletiyoruz. Biryandan da silikon kalıbımızı çook az bi sıvı yağla yağlayıp unluyoruz. Mayalı hamurumuz iki katı kadar şişinceeeee şöööyle bi kezdaha çırpıyor ve kalıba boşaltıyoruz yine sarıp sarmalayıp mayalanması için bekletiyoruz. Bu seferde iki katı olunca kalıp içindeki hamurumuz, hemen fırına atıyoruz. Ben kek pişiriir gibi pişirdim 170-180 derece arası yani. Fırından fırına değişir bu tabi. Kalıptan zorlanmadan çıkardım çok hoşuma gittiii :) ...

1 yorum:

NiNo dedi ki...

ooo ekmek deyince akan sular duruyor biz turklerde arnavutlarda cok duskun ekmege buradada cok cesit ekmek var ama evde yapilanlar bir baska oluyor ellerinizesaglik yulafli ekmek dilimleri harika gorunuyor sevgielr tirandan