Perşembe, Kasım 19, 2009

Aşure Gibi Kek


Kuru kayısılı kuru üzümlü kuru incirli cevizli tarçınlı kek :)




Malzeme...
3 Yumurta,
2 Su b. şeker ( ben 1 parmak eksikçe koyuyorum )
1,5 Su b. süt,
Yarım Su b. Sıvı Yağ,

Üstteki bu 4 malzemeyi çırpmaya başlıyorum taa ki şeker eriyene kadar...

1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz,
2'şer adet kuru incir ve kuru kayısı, ince kıyılmış,
2 Yemek kaşığı kuru üzüm, ince kıyılmış,
1 silme tatlı kaşığı tarçın,
1 portkalın kabuğu...

Çırptığım yumurtalı şekerli karışıma üstteki ölçülerde ceviz, kurun incir ve kaysı ve üzümü vede tarçınla portakal kabuğu rendesinide ekleyip biraz daha çırpıyorum...

3 Su b. un ( ben biraz eksikçe koyuyorum ki hafif suluca olsun kek hamurum. )
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Artık en son unu eklemeye başlıyorum eleyip eklediğim unun üzerine kabartma tozu ve vanilyayı da ekliyorum ( unu çok koymuyorum katı olmaması için o zaman daha pofuduk oluyor ) tam bu aşamada iken fırını 160 derecede ( mini fırına göre ) ısınması için açıyorum. Kek hamurumu iyice çırpıp pürüzsüzleştirdikten sonra, sevimli kalıplara koyup fırınlıyorum. Tepside yapacaksanız derince olsun çok kabarıyor çook. Taşarsa karışmam :)...

Hiç yorum yok: