Pazartesi, Aralık 02, 2013

Bal Kabağı Tatlısı

Luleburgaza tasinali iki yil oldu. Buraya ozgu fasulye ile tanistiktan sonra yine burada ilk olarak gordugum balkabagini alip bi tatli yapmak istedim. 

Alip almamadaki kararsizligim balkabagina bakislarimdan cok belli olmus olacakki satici endisemi hemen bertaraf etti 'abla oburuynen aynidir tadi, hem bunun servisi çok şık' dedi. Bende 'e aliiim bari ' dedim aldim. Hakkaten lezzet ayni. Gorsel gercekten hoş oldu.
 


Tarife gecersek yanariz zira ben göz karari yaptim.
 
İlkin kabagi iyice yikayip henuz kabukluyken dilimledim. Dilimleri patates soyacagi yardimi ile soyup sirayla tencereye dizdim.
 
Oyle uzerini kapatacak kadar cok sekerde koymadim. O zaman sekerden kabagin tadini hic alamiyorum. Hep boyle guzel halkalar cikmadi tabi alt kisimda cekirdekleri vardi. Onlarda halka seklinde oldu.
 
Şekeri koyarken şoyle dusunun bir dilime ne kadar seker koysam bunu sekerlendirmeye yetecektir. O sekil her yuvarlaga doktum.
 

Halkalari dizip onlarada yetecek kadar seker serpebilirsiniz. Ben alttakilerin sekerinin yeterli olacagini dusundugumden ekleme yapmadim.
 
Sonuç lezzetli oldu :)

Hiç yorum yok: